Odprava Tušmobil Eivie bo septembra v Nevadi napadla svetovni hitrostni rekord vozil na izključno človeški pogon
- 4
V Tušmobilu kot naprednem mobilnem operaterju nadaljujejo podporo izjemnim projektom preseganja meja človeških zmogljivosti. Potem ko so pred letom in pol podprli odpravo Tušmobil TransAtlantik, v kateri je prvi Slovenec skupaj z ekipo zgolj z vesli premagal Atlantski ocean, so se sedaj pridružili projektu, katerega cilj je doseči še en izjemen dosežek – svetovni hitrostni rekord z vozilom, pravzaprav posebnim ležečim kolesom z aerodinamično školjko, na izključno človeški pogon. Gre za izjemen projekt zagnane ekipe Damjana Zabovnika, ki bo med 9. in 14. septembrom na 14. World Human Power Speed Challenge-u v Nevadi v ZDA skušala dokazati, da je meja 133 km/h, kolikor znaša trenutna rekordna znamka, premagljiva.
Na dogodku, ki v Nevado vsako leto privabi tudi številne obiskovalce, bodo skušale meje kombinacije človeških zmogljivosti in najbolj naprednih tehnoloških dosežkov z vozili na izključno človeški pogon preseči ekipe z vsega sveta. Damjan Zabovnik se bo v boj za nov rekord podal s povsem novim in še izpopolnjenim vozilom EIVIE 4, tako kot pri njegovih prejšnjih kolesih pa bo tudi tokrat vozil ležeč v nasprotni smeri vožnje. EIVIE 4, ki ga odlikujejo izredne aerodinamične lastnosti, tehta okrog 20 kilogramov, njegov zračni upor pa bo od klasičnega dvokolesa manjši za kar 25-krat.
»Vozilo, pri izdelavi katerega je s svojim izkušnjami na področju aerodinamike, računalniškega oblikovanja in hitrega prototipiranja sodeloval tudi razvojni oddelek Pipistrela, predstavlja nov korak v razvoju tovrstnih vozil, zato sem prepričan, da bomo septembra v Nevadi dosegli novo rekordno hitrostno znamko. Imamo odlično ekipo in najhitrejše kolo do sedaj. S podporo, ki nam jo je zagotovil Tušmobil, pa je odprava Tušmobil EIVIE dobila piko na i,« je povedal Damjan Zabovnik, mlad ljubitelj fizike iz Velenja, ki se z doseganjem največjih hitrosti, ki jih je možno doseči na človeški pogon, ter konstrukcijo najhitrejših ležečih koles z aerodinamično školjko, ukvarja že več kot 10 let.
Zabovnik ima sicer za sabo že nekaj hitrostnih rekordnih znamk, ki jih je s svojo ekipo ter doma izdelanimi vozili dosegel v preteklih letih. Je lastnik rekordne hitrostne znamke na eno uro in svetovnega rekorda na 200 m z letečim štartom na nižini. Na tekmovanju v Nevadi, ki velja za najpomembnejše na tem področju, želi septembra dodati še rekord na 200 m z letečim štartom na višini in preseči 124 km/h, ki jih je v sicer slabih razmerah dosegel leta 2010. V Nevadi so razmere za doseganje tovrstnih hitrostnih rekordov najboljše na svetu. Tekmovanje na popolnoma ravni in gladki cesti, ugodna klima, primerne temperature, blag veter ter idealna gostota zraka na nadmorski višini 1.400 m pa so za doseganje največjih hitrosti optimalna kombinacija.
»V Tušmobilu podpiramo izjemne zgodbe in posameznike, ki s svojimi dejanji in zgledi prinašajo pozitivne vrednote, pravo energijo, inovativnost, tehnološko dovršenost in so hkrati uspešni. Tako smo tokrat podprli Damjana Zabovnika in njegovo izjemno ekipo strokovnjakov. Verjamemo, da bo odprava Tušmobil EIVIE v Nevadi postavila nov mejnik človeških zmogljivosti,« je povedal Tomaž Kampuš, direktor prodaje v Tušmobilu.
V Nevadi se vsako leto jeseni zberejo ekipe z vsega sveta, med izzivalci pa so tudi znana imena iz sveta kolesarstva. Pred leti je tako nastopil olimpijski prvak na pisti Jason Queally, letos pa bo dogodek popestril razvpiti hitrostni kolesar Graeme Obree s Škotske. Vendar pa pretekli uspehi ekipe Damjana Zabovnika dokazujejo, da je ob izjemnih človeških zmogljivostih za končni rezultat nujna tudi tehnološka dovršenost vozila, zato jih ob še izpopolnjenem EIVIE 4 tudi velikih kolesarskih imen na tekmovanju ni prav nič strah.
Ekipa Tušmobil EIVIE je konec julija že opravila prve testne dneve novega vozila na ovalni stezi v Nemčiji, v avgustu bodo izpopolnili še zadnje podrobnosti in vozilo finalno nastavili, v začetku septembra pa bodo odpotovali v Nevado. Tekmovalne izzive bo moč med 9. in 14. septembrom neposredno spremljati tudi na spletnem portalu Tušmobila ter spletni strani projekta www.eivie4.com.