Za Skupino Tuš dobro poslovno leto 2016
- 1
Skupina Tuš, v katero spadajo podjetja Engrotuš, odvisno podjetje Tuš nepremičnine in Tuš holding, je lansko poslovno leto zaključila s čistim poslovnim izidom v višini 4,8 milijonov evrov in čistimi prihodki od prodaje v višini 510 milijonov evrov, pri čemer je 97,6 odstotkov ustvarjeno iz naslova dejavnosti trgovine in 2,4 odstotke iz dejavnosti nepremičnin. Dobri poslovni rezultati so odraz ustrezne poslovne politike, uravnoteženega razvoja skupine ter stabilnega in odločnega vodenja družbe, ki se odraža tudi v poziciji Skupine Tuš na slovenskem trgu.
Kljub močnemu konkurenčnemu okolju je Skupina Tuš že v letu 2015 uspela obrniti trend poslovanja družbe v pozitivno smer in postaviti trdne temelje za dobro poslovanje družbe, ki se je nadaljevalo tudi v letu 2016. V letu 2016 je Skupina Tuš ustvarila 510 milijonov evrov poslovnih prihodkov, kar 97,6 odstotkov vseh prihodkov iz naslova trgovinske dejavnosti. Prihodki so nekoliko nižji kot leto poprej predvsem zaradi prodaje telekomunikacij v drugem četrtletju leta 2015 ter zaradi prodaje Planeta Tuš Koper v letu 2016. Čisti poslovni izid oz. dobiček Skupine pa je v letu 2016 znašal 4,8 milijonov evrov, medtem ko je leto poprej Skupina zabeležila izgubo v višini 4,3 milijone evrov. Skupina redno izpolnjuje vse svoje finančne obveznosti in je od leta 2011 bankam upnicam poplačala že skoraj 300 milijonov evrov obveznosti.
V lanskem letu so se v Skupini Tuš še intenzivneje osredotočili na svojo osnovno dejavnost – trgovino. Izstopili so iz tujih trgov in s področja telekomunikacij, nadaljevali z aktivnostmi dezinvestiranja poslovno nepotrebnega premoženja, kamor sodi tudi podpis pogodbe za trgovski del v Makedoniji, zemljišča na tujih trgih in v Sloveniji, prodaja objekta Planet Tuš Koper, kjer pa tudi v prihodnje ostajajo strateški najemnik. Skupina zaradi prevrednotenja nepremičnin v letu 2014 sicer beleži negativni kapital, kar pa ne omejuje njenega tekočega poslovanja.
V lanskem letu so prenovili 25 poslovalnic, letos z njimi v maloprodajni mreži nadaljujejo. Tako so v prenovljeni podobi letos odprli že 10 poslovalnic, med njimi tudi najsodobnejši Tuš hipermarket Planet Celje s povsem na novo zastavljeno nakupovalno izkušnjo, ki ga je samo prvi dan odprtja po prenovi obiskalo več 10 tisoč ljudi, povečan obisk pa se nadaljuje tudi v mesecih po nadgradnji. S prenovami v maloprodajni mreži bodo nadaljevali tudi v prihodnje, načrtujejo več prenov trgovin in drogerij ter otvoritev novih poslovalnic.
Uspešnost prestrukturiranja Skupine Tuš temelji predvsem na zaupanja vrednem odnosu z dobavitelji, na podpori finančnih upnikov in na osredotočenosti na trgovinsko dejavnost, ki je nagrajena z zaupanjem kupcev. Ti cenijo slovensko, svežino in kakovost ter tudi ugodnosti Tuš kluba. Že v preteklem letu so le ti prepoznali vrednost največjega slovenskega trgovca, ki jim nudi dostop do slovenskih izdelkov in omogoča potrošniku pestro možnost izbire. Prihodnja strategija je torej jasna; osredotočenost na strateško dejavnost trgovine, usmerjenost na slovensko, svežino in kakovost, kar nadgrajujejo s Tuš klubom po meri kupca z najboljšo nakupovalno izkušnjo.